اصحاب مهدي موعود(عج) ، برادران پيامبر اعظم (ص)
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان
طبقه بندی: ، ، ، |



اصحاب مهدي موعود(عج) ، برادران پيامبر اعظم (ص)
مقاله ها مهدویت اصحاب مهدي موعود(عج) ، برادران پيامبر اعظم (ص)

مرجع بزرگ عالیقدر آيت الله وحيد خراساني

درخصوص حضرت ولي عصر و صاحب الامر (ع) محرم غيب و امين اسرار خداوند متعال به آنچه مورد رضايت خداوند است كه در حق ايشان بيان شود متوسل مي شويم. بعضي از عباراتي كه در شان آن بزرگوار (ع) وارد شده فهم و تصور اعماقشان دشوار است. مثل اين فراز از دعاي ندبه : «بنفسي انت من عقيد عزج لايسامي» (1) يعني خداي متعال مقامي را به تو اعطا نموده كه با آن مقام به قله عزتي رسيده اي كه هيچ كس را توان رسيدن به آن نيست يا مقام هيچ كس نمي تواند با آن برابري كند.

درك اين جمله منوط به درك مفهوم امامت و درك اين مطلب است كه امام مهدي (ع) كه امامت به او ختم مي شود كيست.
تمام عالم منتظر وجود حضرت آدم و فرزندان او بود و سر آن در كلام خداوند متعال نهفته است كه : «اني اعلم ما لاتعلمون» (2) «من چيزي را مي دانم كه شما نمي دانيد.» و تمام بني آدم منتظر نبوت و رسالت پيامبران بودند زيرا رسالت پيامبران تعليم و تربيت بني آدم و راهبري آنها تا رسيدن به نهايت كمالشان بود ؛ تمام پيامبران و رسولان و رسالت آنان انتظار خاتم انبيا (ص) بوده است ؛ به دليل اينكه تربيت انسان ها و رسيدن آنها به كمال فقط با رسالت آن بزرگوار محقق مي شد و به ثمر مي رسيد. اما عجيب تر و بزرگ تر اين است كه خاتم پيامبران خود به آمدن حضرت مهدي (ع) خاتم امامان و تحقق دهنده اهداف رسالت چشم دوخته بود.
اگر اين مسئله را بفهمي خواهي فهميد ولي عصرو امام زمان صلوات الله عليه كيست.

امام زمان (ع) غيب مخصوص خداوند :

از امام صادق (ع) در مورد تفسير اين آيه سوال شد : «الم . ذلك الكتاب لاريب فيه هدي للمتقين . الذين يومنون بالغيب و يقيمون الصلاه و مما رزقناهم ينفقون» (3) «الف لام ميم . اين است كتابي كه در (حقانيت) آن هيچ ترديدي نيست (و) مايه هدايت تقواپيشگان است. آنان كه به غيب ايمان مي آورند و نماز را برپا مي دارند و از آنچه به ايشان روزي نموده ايم انفاق مي كنند.»
آن حضرت (ع) در جواب فرمودند : مراد از متقون همان شيعيان حضرت علي (ع) هستند و مراد از « غيب » همان حجت غائب (ع) است و گواه آن فرموده خداوند متعال است كه مي فرمايد : «و يقولون لولا انزل عليه آيه من ربه فقل انما الغيب لله فانتظروا اني معكم من المنتظرين» (4 و 5) «و (كافران) مي گويند چرا آيتي (نشانه اي) از پروردگارش براي او نازل نمي شود؛ پس بگو همانا غيب مخصوص خداست پس منتظر باشيد كه ما نيز از منتظران هستيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 4 / 11 / 1386
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا